Objawy padających pompowtryskiwaczy?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • przemik
    RS
    • 2012
    • 1610

    #26
    Hiv

    G31 i N75 absolutnie nie są zwiazane z Twoim problemem.
    Nie wiem ile auto ma przelotu ale pompowtryskiwacze to ostatecznosć.

    Problem tkwi w czujniku obrotów G28 - z opisu wątku nie wynika ze go wymieniłes.
    Czujnik swiruje lub jest uszkodzony wiec sterownik silnika nie moze rozpoznac w jakim polozeniu jest wał stad trudny rozruch lub niemozliwy.

    Drugim powodem takiego a nie innego zachowania auta moze byc rąbnieta pompa paliwowa niskiego cisnienia... czyli ta w zbiorniku paliwa.
    Dobra pompa powinna dawac cisnienie ok. 0,7 Bar.

    Jesli masz urzadzenie diagnostyczne VAG/VCDS i jesli uda Ci się uruchomic silnik to podłącz sie i zaraz po odpaleniu sprawdz błędy w module silnik.

    Mam rodzinne BKD w A3 8P wiec wiem co przezywasz. Czujnik juz byl zmieniany i dostep do niego nie jest latwy ze wzgledu na poprzeczne ustawienie motoru... tak samo jak w Skodzie :wink:

    Pozdrawiam

    Pozdrawiam
    Przemek
    DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
    A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
    80 B3 Limo 1.6 TD SB

    Komentarz

    • Hiv
      Rider
      • 2011
      • 311

      #27
      Hej.Dziękuję ci za info. Wszystko zadziało się wczoraj więc nic jeszcze nie wymieniałem.

      Zanim pojawił się problem z odpalaniem auto szarpało i przerywało na wolnych obrotach. Raz częściej, raz rzadziej. Czasami przez cały dzień w ogóle. Często pojawiał się też not lauf.

      Czy powodem tego mógł być G28 lub pompa paliwa?
      O2 skradziona - szukam nowej

      Komentarz

      • przemik
        RS
        • 2012
        • 1610

        #28
        Raczej G28. Pompa paliwa o ktorej pisałem w poprzednim poście ma znaczenie tylko podczas rozruchu.

        Skoro motor chodzi to poprosze o :

        - odczyt błedów z modulu "Silnik" [Engine]

        - zalogowanie statyczne grup: 001,004,007,013,018 i 023 - kazda po 20 sek na wolnych obrotach
        I jeszcze jedno - kiedy wymieniałes filtr paliwa ?

        Pozdrawiam
        Przemek
        DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
        A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
        80 B3 Limo 1.6 TD SB

        Komentarz

        • Hiv
          Rider
          • 2011
          • 311

          #29
          No niestety nie działa właśnie...
          Dostęp do VCDS mam ale póki nie odpalę auta to nie mogę ich zrobić ;(
          Nie chcę za długo kręcić aby nie rozładować akumulatora ale czasami mam wrażenie, że do sławnie zaraz zapali ale niestety nie udało się jak na razie.
          O2 skradziona - szukam nowej

          Komentarz

          • przemik
            RS
            • 2012
            • 1610

            #30
            W takim razie na właczonym zapłonie odczytaj błędy i pokaz.

            Jesli nie uruchomimy motoru i nie zalogujemy grup o ktorych pisałem, ciezko bedzie wykluczyc sprawe pompowtrysków... chodz osobiscie w uwalone PD nie wierze.

            Nie odpisałes mi jak ma sie sprawa filtra paliwa i ile auto ma przebiegu ?
            Przemek
            DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
            A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
            80 B3 Limo 1.6 TD SB

            Komentarz

            • Hiv
              Rider
              • 2011
              • 311

              #31
              prAuto ma 200tys. a filtr paliwa jak wynika z książki był wymieniany jakieś 40tys temu.

              Błędy silnika(skasowałem wszystkie przed sprawdzeniem) są tylko 2. Tak jak w ww. kodzie.

              Ale wcześniej było ich więcej. Pisałem o nich wcześniej w tym temacie. 2gi post od góry na tej stronie.
              O2 skradziona - szukam nowej

              Komentarz

              • przemik
                RS
                • 2012
                • 1610

                #32
                Propozycja moja jest taka:
                - podlaczyc VCDS - skasowac wszystkie błedy
                - sprobowac uruchomic auto... krecic z przerwami moze zaskoczy
                - po udanej badz nie udanej probie odczytac błedy i wykonac logi grup ktore podałem (jesli silnik odpali)
                Przemek
                DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                80 B3 Limo 1.6 TD SB

                Komentarz

                • Hiv
                  Rider
                  • 2011
                  • 311

                  #33
                  Z trudem ale odpaliłem. Musiałem kręcić kilka razy aż się udało. Za kolejnym razem odpalił ale po ok 6-7 może 10 sekundach.
                  Sporo dymu ale silnik zaskoczył.
                  Na początku nie chciał się wkręcić na obroty powyżej 2tys, w tym miejscu jakby brakowało mu paliwa albo powietrza ale wraz ze wzrostem temperatury tej objaw minął.
                  W ogóle nie pracuje jednak turbo :/

                  Poniżej linki do logów o które prosiłeś a może i więcej.

                  Log (0 - 001)
                  Log (0 - 004)
                  Log (0 - 007,007)
                  Log (0 - 013)
                  Log (0 - 018)
                  Log (0 - 023)

                  A poniżej te same 2 błędy które wyświetlały się już wcześniej.
                  Dodam, że z odpalaniem nic się nie zmieniło :/

                  Kod:
                  2 Faults Found:
                  008580 - Engine Coolant Temp Sensor on Radiator Outlet (G83): Signal too Low 
                                 P2184 - 000 -  -  - Intermittent
                               Freeze Frame:
                                      Fault Status: 00100000
                                      Fault Priority: 0
                                      Fault Frequency: 10
                                      Mileage: 202017 km
                                      Time Indication: 0
                                      Date: 2000.00.00
                                      Time: 21:06:16
                  
                               Freeze Frame:
                                      RPM: 0 /min
                                      Speed: 0.0 km/h
                                      Load: 0.0 %
                                      Voltage: 12.16 V
                                      Bin. Bits: 11101000
                                      Temperature: 1.8°C
                                      Temperature: 1.8°C
                  
                  001618 - Sensor Reference Voltage B: Too Low 
                                 P0652 - 000 -  - 
                               Freeze Frame:
                                      Fault Status: 01100000
                                      Fault Priority: 0
                                      Fault Frequency: 4
                                      Mileage: 202017 km
                                      Time Indication: 0
                                      Date: 2000.00.00
                                      Time: 21:06:16
                  
                               Freeze Frame:
                                      RPM: 0 /min
                                      Speed: 0.0 km/h
                                      Bin. Bits: 00100000
                                      Bin. Bits: 00000000
                                      Bin. Bits: 00100000
                                      Bin. Bits: 00100000
                                      Bin. Bits: 00000000
                  
                  Readiness: 1 1 0 0 1
                  O2 skradziona - szukam nowej

                  Komentarz

                  • przemik
                    RS
                    • 2012
                    • 1610

                    #34
                    008580 - Engine Coolant Temp Sensor on Radiator Outlet (G83): Signal too Low
                    P2184 - 000 - - - Intermittent

                    Ten bład zwiazany jest z czujnikiem temperatury na wyjsciu chlodnicy... sprawdz samą wtyczke i kabelki - na razie.
                    Nie chce mi sie wierzyc ze ten czujnik powoduje problemy z odpalaniem... ale kto wie :wink:

                    001618 - Sensor Reference Voltage B: Too Low
                    P0652 - 000 - -

                    Ten błąd jest zwiazany bezposrednio z czujnikiem G31... czujnikiem cisnienia doladowania... stad problemy z "właczaniem turbiny". Dobrze by bylo sprawdzic polaczenia i wtyczke do niego.
                    Bład ten moze tez oznaczac... uszkodzenie czujnika cisnienia atmosferycznego... on znajduje się w ECU.

                    Zeby to potwierdzic lub wykluczuc nalezy na pracujacym silniku zalogowac statycznie grupe 010.

                    Propozyja moja jest taka:

                    Zagrzej auto do temperatury roboczej, skoro odpala... najlepiej sie przejechac... i tak:
                    - podłaczasz VCDS
                    - kasujesz wszystkie bledy
                    - jedziesz kawałek - 4-5 km
                    - odczytujesz błedu
                    - logujesz - 001,004,007,010,013,018 i 023

                    Pozdrawiam i powodzenia
                    Przemek
                    DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                    A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                    80 B3 Limo 1.6 TD SB

                    Komentarz

                    • Hiv
                      Rider
                      • 2011
                      • 311

                      #35
                      A masz pomysł dlaczego 13tka nie pokazuje żadnych wartości?
                      O ile znajdę ten czujnik na wyjściu z chłodnicy(gdzieś na dole pewnie? Na chłodnicy czy wężu?)
                      to z tym od turbiny G31 będzie ciężko. Gdzie go namierzyć w BKD?
                      O2 skradziona - szukam nowej

                      Komentarz

                      • przemik
                        RS
                        • 2012
                        • 1610

                        #36
                        Zagrzej auto do logowania... bardziej mnie martwi to, ze jest caly czas 0 w 004...
                        Przemek
                        DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                        A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                        80 B3 Limo 1.6 TD SB

                        Komentarz

                        • Hiv
                          Rider
                          • 2011
                          • 311

                          #37
                          Mówisz o Torsion Value w 004?
                          Log (6 - 004,018,023)
                          O2 skradziona - szukam nowej

                          Komentarz

                          • przemik
                            RS
                            • 2012
                            • 1610

                            #38
                            Tak.
                            Zagrzej auto i powtorz logi... pamietaj o statycznej 010

                            Powodzenia
                            Przemek
                            DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                            A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                            80 B3 Limo 1.6 TD SB

                            Komentarz

                            • natash
                              RS
                              • 2011
                              • 2599

                              #39
                              przemik - dlaczego źle że kąt jest na 0, to chyba porządane?

                              Komentarz

                              • Hiv
                                Rider
                                • 2011
                                • 311

                                #40
                                Reszta też statyczna?
                                O2 skradziona - szukam nowej

                                Komentarz

                                • przemik
                                  RS
                                  • 2012
                                  • 1610

                                  #41
                                  Natash.... nie napisałem ze zle.... martwi mnie ze napinacz ani razu nie zjechal na minus lub plus.
                                  Moze ma idealnie ustawiony kąt a moze... brak jest odczytu z czujnika polozenia wałka (G40) :wink:

                                  Hiv - tak zagrzej auto i wykonaj wszystkie statyczne.

                                  [+]

                                  G28 w silniku BKD znajduje się w oprawie uszczelniacza wału korbowego... pomiedzy silnikiem a skrzynią... dostep dp niego jest dosc utrudniony.

                                  G40 - umieszczony jest w głowicy, pod wałkiem zaworów dolotowych (koło po prawej patrzac na rozrzad silnika) - reasumujac trzeba sciagnac obudowe rozrzadu aby sie do niego dobrac.
                                  Przemek
                                  DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                  A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                  80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                  Komentarz

                                  • Hiv
                                    Rider
                                    • 2011
                                    • 311

                                    #42
                                    Ok, wszystko pomierzyłem zgodnie ze wskazówkami.

                                    Auto jakoś odpaliło ale trzeba kręcić gdzieś z 10s zanim powoli zaskoczy, tak jakby trzeba było rozpędzić silnik.
                                    Turbo nie działa(kilka razy podczas jazdy zdawało mi się jakby się załączyło ale później wszystko znów wracało do "normy"). Świeci się check a max obroty to trochę ponad 3000 i dalej się nie kręci.

                                    Logi poniżej:
                                    Log (0 - 001,004,007,001,004,007)
                                    Log (1 - 023,012,018)
                                    Log (2 - 010,012,018)

                                    Co do błędów na silniku sprawdzonych przed tymi pomiarami to mam następujące:
                                    Kod:
                                    3 Faults Found:
                                    
                                    001618 - Sensor Reference Voltage B: Too Low 
                                                   P0652 - 000 -  - 
                                                 Freeze Frame:
                                                        Fault Status: 01100000
                                                        Fault Priority: 0
                                                        Fault Frequency: 108
                                                        Mileage: 202017 km
                                                        Time Indication: 0
                                                        Date: 2000.00.00
                                                        Time: 21:55:16
                                    
                                                 Freeze Frame:
                                                        RPM: 903 /min
                                                        Speed: 0.0 km/h
                                                        Bin. Bits: 00100000
                                                        Bin. Bits: 00000000
                                                        Bin. Bits: 00100000
                                                        Bin. Bits: 00100000
                                                        Bin. Bits: 00000000
                                    
                                    008580 - Engine Coolant Temp Sensor on Radiator Outlet (G83): Signal too Low 
                                                   P2184 - 000 -  -  - Intermittent
                                                 Freeze Frame:
                                                        Fault Status: 00100000
                                                        Fault Priority: 0
                                                        Fault Frequency: 32
                                                        Mileage: 202017 km
                                                        Time Indication: 0
                                                        Date: 2000.00.00
                                                        Time: 23:21:40
                                    
                                                 Freeze Frame:
                                                        RPM: 966 /min
                                                        Speed: 0.0 km/h
                                                        Load: 0.0 %
                                                        Voltage: 14.67 V
                                                        Bin. Bits: 11101000
                                                        Temperature: 3.6°C
                                                        Temperature: 3.6°C
                                    
                                    000564 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition) 
                                                   P0234 - 000 -  - 
                                                 Freeze Frame:
                                                        Fault Status: 01100000
                                                        Fault Priority: 0
                                                        Fault Frequency: 1
                                                        Mileage: 202023 km
                                                        Time Indication: 0
                                                        Date: 2000.00.00
                                                        Time: 23:42:24
                                    
                                                 Freeze Frame:
                                                        RPM: 2268 /min
                                                        Speed: 92.0 km/h
                                                        Load: 100.0 %
                                                        Voltage: 14.52 V
                                                        Bin. Bits: 11101000
                                                        Absolute Pres.: 1999.2 mbar
                                                        Absolute Pres.: 2590.8 mbar
                                    
                                    
                                    Readiness: 1 1 0 0 1
                                    A na koniec sprawdziłem jeszcze wszystkie opcje dla wszystkich 4 cylindrów:
                                    Log (0 - n/a)


                                    Co więc może być w tym wypadku problemem? Doradźcie bo auto stoi już tydzień na parkingu :/
                                    O2 skradziona - szukam nowej

                                    Komentarz

                                    • przemik
                                      RS
                                      • 2012
                                      • 1610

                                      #43
                                      001618 - Sensor Reference Voltage B: Too Low
                                      P0652 - 000 - -
                                      000564 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition)
                                      P0234 - 000 - -

                                      Te dwa są zwiazane z czujnikiem cisnienia doladowania... jest albo uwalony albo cos z kabelkologią.
                                      Stad auto słabe i "nie włacza" sie turbina... no w sumie normalne auto jezdzi w trybie awaryjnym.

                                      Co do kiepskiego odpalania... caly czas twierdzilem ze problem ten jest zwiazany z czujnikiem polozenia walka (G40).... i w logach kąt synchro stoi sztywno na "zero" czyli tak jkaby nie bylo odczytu... ale nie zapisuje się bład G40 co troche chwieje tą teorią.
                                      Niepokojace jest to ze w 018 pojawiają sie wartosci inne niz "0" widac 128 oraz 4.

                                      Wartosc "4" swiadczy o - bardzo małej dawce paliwa ktorą zauwaza jednak PD... a wartosc 128 swiadczy o nie pojawiającym się BiP.
                                      Pasuje to do teorii o rabnietej pompie... albo tandem albo tej niskiego cisnienia w zbiorniku.
                                      Jeszcze raz powtarzam ... pompki to ostatecznosc.
                                      Przemek
                                      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                      80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                      Komentarz

                                      • Hiv
                                        Rider
                                        • 2011
                                        • 311

                                        #44
                                        Czyli podsumowując:

                                        Sprawdzić czujnik ciśnienia czyli ten G31? (gdzie go szukać w BKD?)
                                        Sprawdzić czujnik G40 - co w wypadku gdy wszystko z nim będzie ok? A G28?

                                        128 i 4 pojawiało się tylko w momencie dodania i odpuszczania gazu czyli gdy zapotrzebowanie na paliwo było większe. Na wszelki wypadek wymienię jeszcze filtr paliwa.
                                        O2 skradziona - szukam nowej

                                        Komentarz

                                        • przemik
                                          RS
                                          • 2012
                                          • 1610

                                          #45
                                          1. Sprawdzic/podmienic czujnik cisnienia doladowania... znajduje się na rurze dolotowej.
                                          2. Sprawdzic cisnienie paliwa jakie wytwarza tendem pompa i pompa w zbiorniku.

                                          Wymiana filtra paliwa nie zaszkodzi.
                                          Przemek
                                          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                          80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                          Komentarz

                                          • Hiv
                                            Rider
                                            • 2011
                                            • 311

                                            #46
                                            Zamieszczone przez przemik
                                            2. Sprawdzic cisnienie paliwa jakie wytwarza tendem pompa i pompa w zbiorniku.
                                            Od jutra biorę się za wskrzeszanie.
                                            Jak sprawdzić to ciśnienie pompy?
                                            O2 skradziona - szukam nowej

                                            Komentarz

                                            • przemik
                                              RS
                                              • 2012
                                              • 1610

                                              #47
                                              Cisnienie najlepiej sprawdzic manometrem.
                                              Zdrowa pompa małego cisnienia czyli ta w zbiorniku... powinna dawac 0,7 bara
                                              Przemek
                                              DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                              A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                              80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                              Komentarz

                                              • Hiv
                                                Rider
                                                • 2011
                                                • 311

                                                #48
                                                Zamieszczone przez przemik
                                                Ten błąd jest zwiazany bezposrednio z czujnikiem G31... czujnikiem cisnienia doladowania... stad problemy z "właczaniem turbiny". Dobrze by bylo sprawdzic polaczenia i wtyczke do niego.
                                                Bład ten moze tez oznaczac... uszkodzenie czujnika cisnienia atmosferycznego... on znajduje się w ECU.
                                                Rozmawiałem dzisiaj z mechanikiem z polecenia i przynajmniej na razie jego diagnoza to to o czym rówież napisałeś czyli czujnik atmosferyczny w ECU. Patrząc na grupę 10 nie zgadza sie ciśnienie atmosferyczne z tym w kolektorze. On mierzył to VASem. Po zalogowaniu grupy 10, patrzył na ciśnienia.

                                                Spróbujemy go wymienić i ew. G31 do tego. Co do kiepskiego odpalania to bez zmian, ale to poszukamy jak już auto zacznie prawidłowo jeździć.

                                                Mam więc pytanie. Czy czujnik atmosferyczny w ECU w BKD jest łatwo wymienialny, tak jak choćby w AFNie?
                                                Jak prawidłowo powinna wyglądać grupa 10? Czy Mass Air Flow powinno cały czas pokazywać 0 a Boost Pressure(actual) również stałe 2193.0? Atmospheric Pressure to ciśnienie atmosferyczne ale mierzone przez jaki czujnik i w którym miejscu? Rozumiem, że tutaj wartość stała jest ok?
                                                O2 skradziona - szukam nowej

                                                Komentarz

                                                • przemik
                                                  RS
                                                  • 2012
                                                  • 1610

                                                  #49
                                                  Tutaj masz logi mojego BKD (zdrowego), ktory mam w A3 8P


                                                  To proba dynamiczna.

                                                  Jesli chodzi o czujniki to roznica pomiedzy wartoscią w polu 2 (cisnienie atmo), a wartoscią w polu 3 (cisnienie doladowania aktualne) powinna byc ok. 30-50 mbar.
                                                  Mowa o probie statycznej oczywiscie.
                                                  Przemek
                                                  DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                                  A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                                  80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                                  Komentarz

                                                  • Hiv
                                                    Rider
                                                    • 2011
                                                    • 311

                                                    #50
                                                    Odstawilem auto do poleconego mechanika ktory wlasnie dzwonil, ze auto dziala jak nalezy Diagnoza? Przetarte kable w wiazce. Wystarczylo na nowo wszystko zaizolowac...

                                                    Jestem totalnie zaskoczony przyczyna
                                                    O2 skradziona - szukam nowej

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...